Leaving the Nest: The Evolution of CHRPP (the Course of Human Participant Protection) | Quitter le nid : l’évolution du cours d’éthique sur la protection des participants humains
DOI:
https://doi.org/10.21432/T2HS5GKeywords:
e-learning, online tutorial, research ethics, design specifications, interactive, user satisfactionAbstract
Four years ago [Institution Name] University launched an online tutorial called CHRPP, the Course in Human Research Participant Protection, and published a paper based about its purpose, design, and usability in (Authors, 2009). CHRPP was originally created to raise awareness among research students about the federal policy regarding research ethics and to encourage ethical research practices. Self-assessments and interactive activities were built into the tutorial to help achieve our goals. Since the first publication CHRPP has been updated based on user feedback from a user satisfaction survey. The generally positive reception of this innovative tutorial led to it serving as the basis of a new national research ethics tutorial hosted by the Government of Canada’s Panel on Research Ethics. This paper summarizes the evolution of CHRPP from a homegrown solution for [Institution Name] University to an essential piece of Canada’s national research ethics education program. En 2008, l’Université Queen’s a lancé un tutoriel en ligne nommé CHRPP (Course in Human Research Participant Protection, cours sur la protection des participants humains à la recherche) et publié un article sur son objectif, sa conception et sa convivialité dans Balkwill, Stevenson, Stockley et Marlin (2009). Le CHRPP a été créé pour sensibiliser les étudiants qui font de la recherche sur la politique fédérale relative à l’éthique de recherche et pour favoriser les pratiques éthiques de recherche. Des autoévaluations et des activités interactives ont été intégrées au tutoriel pour nous aider à atteindre nos objectifs. Depuis sa première publication, le CHRPP a été mis à jour en se basant sur la rétroaction tirée d’une enquête sur la satisfaction des utilisateurs. La réception généralement positive qu’a reçue ce tutoriel innovateur lui a valu de servir de base pour un nouveau tutoriel national en éthique de la recherche qu’héberge le Groupe consultatif en éthique de la recherche du gouvernement du Canada. Cet article résume l’évolution du CHRPP qui, d’une solution maison pour un établissement est devenu une partie essentielle du programme national canadien d’éducation en éthique de la recherche.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Denise Stockley, Laura-Lee Balkwill, Carolyn Hoessler
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an International Creative Commons Attribution-NonCommercial License (CC-BY-NC 4.0) that allows others to share the work for non-commercial purposes, with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.