Persistent Artefacts in an Online Classroom: The Value of a Dynamic Learning Archive | Artefacts persistants dans une salle de classe en ligne : la valeur d’une archive dynamique de l’apprentissage
DOI:
https://doi.org/10.21432/T2MK8GAbstract
This paper summarizes a multi-year research project that examines the use and value of visible and persistent artefacts within an online learning environment. This study is framed within elements of a business management theory. Changes to an online learning environment are documented as well as an examination of the impact of these changes on the learning process. The study also shows the impact of learner engagement with artefacts over the life of multiple iterations of a course within this socially networked online learning space. Two significant outcomes emerged: 1. How the use of a socially networked online learning environment can offer a rich and supportive place for teaching and learning; and 2. That students in this study support the inclusion of an archive containing artefacts from learners in prior iterations of a course. The connection between the inclusion of this archive and the impact of a socially networked online learning environment will be demonstrated throughout. Cet article résume un projet de recherche sur plusieurs années, examinant l’utilisation et la valeur des artefacts visibles et persistants au sein d’un environnement d’apprentissage en ligne. Cette étude a été structurée selon des éléments d’une théorie de la gestion des affaires. Les modifications à l’environnement d’apprentissage en ligne sont documentées, ainsi que l’examen de l’incidence de ces modifications sur le processus d’apprentissage. L’étude montre aussi l’impact de l’engagement de l’apprenant avec les artefacts sur plusieurs itérations d’un cours dans un espace d’apprentissage en ligne doté de réseaux sociaux. Deux résultats importants ont émergé : 1. un espace d’apprentissage en ligne doté de réseaux sociaux peut offrir un endroit riche et soutenant pour l’enseignement et l’apprentissage; et 2. les étudiants dans cette étude sont favorables à l’inclusion d’une archive rassemblant les artefacts d’apprenants des itérations préalables d’un cours. Le lien entre l’inclusion de cette archive et l’impact d’un espace d’apprentissage en ligne doté de réseaux sociaux sera démontré tout au long.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Stuart C. Berry
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an International Creative Commons Attribution-NonCommercial License (CC-BY-NC 4.0) that allows others to share the work for non-commercial purposes, with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.