Teachers’ roles in designing meaningful tasks for mediating language learning through the use of ICT: A reflection on authentic learning for young ELLs / Le rôle des enseignants dans la conception de tâches pertinentes en apprentissage des langues
DOI:
https://doi.org/10.21432/T2PP4MAbstract
Task based learning (TBL) continues to evolve as information and communication technology (ICT) inspired tools and teaching approaches afford the possibilities of transforming students’ learning experiences by heightening their motivation and sense of autonomy, and in turn, their vocabulary development. To capture this synergy, teachers will need to reimagine authentic learning and task design. This paper describes and reflects on the shifting demands and roles of the teacher in the elementary school setting. An illustrative sample of a series of linked tasks provides a model for pre-service teachers as they take on the work of preparing meaningful work for ELLs who are increasingly present in today’s mainstream class settings. Le rôle des enseignants dans la conception de tâches pertinentes en apprentissage des langues au moyen des TIC: Une réflexion sur l'apprentissage authentique pour les jeunes apprenants d’ALS. L'apprentissage par tâches continue d'évoluer au fur et à mesure que les outils et les approches pédagogiques inspirés des technologies de l'information et de la communication (TIC) permettent de transformer les expériences d'apprentissage des étudiants en stimulant leur motivation, leur sens de l'autonomie et, finalement, l’enrichissement de leur vocabulaire. Pour réaliser cette synergie, les enseignants devront réinventer l'apprentissage authentique et la conception des tâches. Cet article décrit et réfléchit aux changements d’exigences et de rôles de l'enseignant à l'école primaire. Un échantillon représentatif d'une série de tâches connectées fournit un modèle pour les futurs enseignants qui se lancent dans la préparation d’un travail sérieux pour les étudiants d’ALS, aujourd'hui de plus en plus nombreux dans l’enseignement général.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Hetty Roessingh
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an International Creative Commons Attribution-NonCommercial License (CC-BY-NC 4.0) that allows others to share the work for non-commercial purposes, with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.