Being an Instructional Designer: A Job requiring Innovation and Trust | Être conseiller ou conseillère pédagogique, un travail d’innovation et de confiance
DOI :
https://doi.org/10.21432/T2HW44Résumé
This case study deals with the development and implementation of two online art courses. It outlines the concerns of the faculty member responsible for these courses and those of the instructional designer assisting him. The key design issues deal with the management of copyright material available via the Internet, the difficulty of implementing innovative educational strategies, and the use of new Web 2.0 tools. This case study highlights the challenges of the relationship between an instructional designer and a professor in the context of instructional and technological innovation.Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
© Serge Gérin-Lajoie 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Droits d’auteur
Les auteurs conservent le droit d'auteur et accordent le droit de la première publication de la revue avec le travail simultanément sous une licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale 4.0 International (CC-BY-NC 4.0) qui permet aux autres de partager le travail avec une reconnaissance de la paternité de l'œuvre et la publication initiale dans ce journal.