Implementing a Diversity-Orientated Online Graduate-Level Health Professions Education Program | Soutenir la mise en place d’un programme de maîtrise en pédagogie universitaire des sciences de la santé offert à distance par et pour la diversité
DOI :
https://doi.org/10.21432/T2103FRésumé
This case describes the strategies implemented in the development of an online Master’s degree program in Health Professions Education (HPE) and an online short, Master’s level diploma program. The strategies presented pertain to three of the main challenges identified: program cohesiveness, a multidisciplinary approach, and information technology literacy. The case describes meetings between the senior instructional designer, the program director, and the members of the development committee, which occurred over a period of approximately one year.Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
© Isabelle Savard 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Droits d’auteur
Les auteurs conservent le droit d'auteur et accordent le droit de la première publication de la revue avec le travail simultanément sous une licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale 4.0 International (CC-BY-NC 4.0) qui permet aux autres de partager le travail avec une reconnaissance de la paternité de l'œuvre et la publication initiale dans ce journal.