Examining the Use of Worked Example Video Podcasts in Middle School Mathematics Classrooms: A Formative Analysis / Étude sur l'utilisation de podcasts d’exemples pratiques dans des classes de mathématiques à l'école secondaire de premier cycle
DOI:
https://doi.org/10.21432/T2PK5ZKeywords:
middle school, secondary school, mathematics, video podcasts, online videos, video clips, impact, learning, attitudesAbstract
Video podcasts allow students to control when, where, and what they learn, as well as the pace of learning. Considerable research has been conducted in higher education on video podcasts use, but not in middle schools (grades six to eight). This study investigated the use of worked example video podcasts in mathematics classrooms with students 11 to 13 years old. One hundred thirty-six pupils individually watched video podcasts designed to teach basic mathematics concepts. Students were positive about the quality of worked example video podcasts and appreciated the step-by-step, easy to follow explanations, diagrams, and being able to control the pace of learning. Learning performance increased significantly after using worked example video podcasts. There were no gender or grade level differences in attitudes toward worked example video podcasts or learning performance. Les podcasts vidéo permettent aux étudiants de contrôler quand, où, et ce qu'ils apprennent, ainsi que le rythme d'apprentissage. Un grand nombre de recherches ont été menées sur l'utilisation de podcasts vidéo dans l'enseignement supérieur, mais pas dans les écoles secondaires de premier cycle (classes de sixième à huitième). Cette étude a examiné l'utilisation des podcasts vidéo d’exercices pratiques dans des classes de mathématiques avec des élèves de 11 à 13 ans. Cent trente-six élèves ont regardé individuellement des podcasts vidéo conçus pour enseigner des concepts mathématiques de base. L’évaluation des élèves a été positives quant à la qualité de podcasts vidéo et ils ont apprécié les explications par étapes et faciles à suivre, les schémas ainsi que la possibilité de contrôler le rythme de l'apprentissage. La performance d'apprentissage s’est améliorée de manière significative après l'utilisation des podcasts vidéo. Il n'y avait de pas de différence selon le sexe ou le niveau scolaire dans les attitudes envers les podcasts vidéo ou dans la performance d'apprentissage.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Robin Holding Kay, Jamie Edwards
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an International Creative Commons Attribution-NonCommercial License (CC-BY-NC 4.0) that allows others to share the work for non-commercial purposes, with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.