Perspectives on the Use of “Anonymous” Discussion Forums in Undergraduate Education Courses / Perspectives sur l’usage des forums de discussion « partiellement anonymes » dans le cadre de cours universitaires de premier cycle en éducation
DOI:
https://doi.org/10.21432/T2D30RAbstract
This paper theorizes issues involved with conflicts between participation in on-line settings and real-world social commitments, such as has recently happened in schools with students using public discussion forums. We problematize how real-world social commitments negatively affect participation in online learning environments frequently used in classrooms. Drawing on interviews with, observations by, and written submissions from our students who participated in “hybrid” courses using an approach where identity was concealed in online discussions from other class participants, we discuss implications of this issue for evaluating forum submissions by students. Our analysis uses a cultural-historical activity theory framework to conceptualize implications from this anonymous forum approach and the resultant changes in participation in the learning environment. Cet article élabore une théorie des enjeux associés aux conflits entre la participation dans un environnement en ligne et les engagements sociaux réels, comme ce qui se produit actuellement dans les écoles, les étudiants se servant de forums publics de discussion pour leurs cours. Nous schématisons la façon dont les engagements sociaux réels ont des effets négatifs sur la participation aux environnements d’apprentissage en ligne fréquemment utilisés dans les salles de classe. À partir d’entrevues, d’observations et de communications écrites par les étudiants qui ont participé à nos cours « hybrides » en adoptant une approche par laquelle l’identité était gardée cachée des autres étudiants (mais non des instructeurs) dans les discussions en ligne, nous discutons des implications de cet enjeu dans l’évaluation des soumissions des étudiants dans les forums. Notre analyse se sert d’un cadre théorique de l’activité historico-culturelle pour conceptualiser les implications de cette approche de forum « partiellement anonyme » et les changements de participation qui en résultent dans l’environnement d’apprentissage.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 G. Michael Bowen, Robert Farmer, Nicole Arsenault
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an International Creative Commons Attribution-NonCommercial License (CC-BY-NC 4.0) that allows others to share the work for non-commercial purposes, with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.