How Research Moves into Practice: A Preliminary Study of What Training Professionals Read, Hear, and Perceive
DOI:
https://doi.org/10.21432/T24881Abstract
Abstract In the growing body of research on the practice of training and development, several studies suggest that use of research-based findings in practice is low. The present study was designed to better understand the research-practice gap by exploring these questions: (1) Which published sources in the field are practicing professionals reading? How frequently do they read these materials? (2) Which conferences and meetings do practicing professionals attend? How frequently do they attend these events? (3) In what formats are research content most usable to practicing professionals? (4) What are practicing professionals’ general perceptions of research publications and presentations? Key findings point to publications having a wider reach among practicing professionals than conferences and, of those publications, professional magazines have a wider reach than peer-reviewed journals. In terms of the manner in which the content is presented, practicing professionals prefer case studies from the workplace over other types of content. Résumé : Dans le corpus croissant de recherches portant sur la pratique de la formation et du perfectionnement, plusieurs études suggèrent une faible utilisation des résultats de recherche dans la pratique. La présente étude a été conçue afin de mieux comprendre l’écart entre la recherche et la pratique par l’examen des questions suivantes : (1) Quelles sources de publications du domaine les professionnels pratiquants lisent-ils? À quelle fréquence lisent-ils ces publications? (2) À quelles conférences et réunions les professionnels pratiquants assistent-ils? À quelle fréquence assistent-ils à ces événements? (3) Dans quels formats les contenus de recherche sont-ils le plus facilement utilisables par les professionnels pratiquants? (4) Quelles sont les perceptions générales des professionnels pratiquants envers les publications et présentations de recherche? Les résultats principaux indiquent que les publications rejoignent davantage de professionnels pratiquants que les conférences et que, parmi ces publications, les magazines spécialisés ont une portée plus vaste que les publications évaluées par les pairs. En ce qui concerne la manière dont le contenu est présenté, les professionnels pratiquants préfèrent les études de cas en milieu de travail aux autres types de contenu.Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 Saul Carliner, Regan Legassie, Shaun Belding, Hugh MacDonald, Ofelia Ribeiro, Lynn Johnston, Jane MacDonald, Heidi Hehn
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an International Creative Commons Attribution-NonCommercial License (CC-BY-NC 4.0) that allows others to share the work for non-commercial purposes, with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.