Faculty Use of Tablet Computers at the University of Ontario Institute of Technology
DOI:
https://doi.org/10.21432/T2401MAbstract
This article describes instructor use of tablet computers for personal use, research activities and teaching practices within the Faculties of Science and Engineering at UOIT. The benefits of tablet use were evaluated on the basis of types of usage, personal and professional productivity and the “richness” of the overall computing experience. Major findings include the enhanced ubiquity of computer use by faculty as a result of increased mobility, and the modification of pedagogical practices before, during and after lectures. The article also reports on faculty speculation regarding the effects of tablet use by students as well as suggestions for improving tablet computer design. The article concludes with a number of recommendations for the expanded use of tablet computers within higher education settings. Résumé : Le présent article décrit l’utilisation par l’instructeur d’ordinateurs tablettes à des fins personnelles, pour des activités de recherche et la pratique de l’enseignement au sein des facultés de sciences et génie de l’UOIT. On a évalué les avantages de l’utilisation de la tablette en fonction des types d’utilisation, de la productivité personnelle et professionnelle et de la « richesse » de l’ensemble de l’expérience de traitement. Parmi les conclusions importantes, on trouve l’ubiquité améliorée de l’utilisation de l’ordinateur par la faculté en raison de la mobilité accrue et de la modification des pratiques pédagogiques avant, pendant et après les cours. Le présent article traite aussi des suppositions du corps professoral quant aux effets de l’utilisation des ordinateurs tablettes par les étudiants et de suggestions visant l’amélioration de la conception de ces ordinateurs. L’article termine sur des recommandations pour une utilisation accrue des ordinateurs tablettes en enseignement supérieur.Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Roland van Oostveen, William Muirhead
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an International Creative Commons Attribution-NonCommercial License (CC-BY-NC 4.0) that allows others to share the work for non-commercial purposes, with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.