Investigating How Digital Technologies Can Support a Triad-Approach for Student Assessment in Higher Education / Étude des technologies numériques comme appuis à l’évaluation tripartite des étudiants universitaires
DOI :
https://doi.org/10.21432/T2RG6XMots-clés :
digital technologies, self-reflection, peer review, instructor assessmentRésumé
The purpose of this research study was to investigate if and how digital technologies could be used to support a triad-approach for student assessment in higher education. This triad-approach consisted of self-reflection, peer feedback, and instructor assessment practices in a pre-service teacher education course at a Canadian university. Through online surveys, journal postings, and post-course interviews the study participants indicated that digital technologies could be used to effectively support such a triad-approach only if students were more actively involved in the assessment process and the course instructor placed a greater emphasis on formative assessment practices. Le but de cette recherche était d’étudier dans quelle mesure les technologies numériques pouvaient être utilisées pour soutenir une approche triadique de l’évaluation des étudiants universitaires. Cette approche tripartite consistait dans l’autoréflexion, la rétroaction par les pairs et les pratiques d’évaluation de l’enseignant dans un cours de formation des futurs enseignants au sein d’une université canadienne. À l’aide de sondages en ligne, d’annonces de journaux et d’entrevues post-formation, les participants à l’étude ont indiqué que les technologies numériques pouvaient être utilisées pour soutenir efficacement une telle approche triadique, à condition que les étudiants soient impliqués plus activement dans le processus d’évaluation et que l’enseignant mette davantage l’accent sur les pratiques d’évaluation formative.Téléchargements
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© Norm Vaughan 2013
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