Towards a Cyber-Constructivist Perspective (CCP) of Educational Design
DOI :
https://doi.org/10.21432/T2ZS3RRésumé
This theoretical paper utilizes cybernetic-based approaches (Bopry, 1999; Wiener, 1954) and communications theory (Habermas, 1984,1990; Krippendorff, 1994) to advance knowledge of constructivist learning. I argue that past educational research literature on constructivist learning is partly responsible for limiting how educational designers conceptualize individual and collaborative learning environments. A cyber-constructivist perspective (CCP) is explored as a tool for increasing awareness of factors that may contribute to effective constructivist educational design (ED) within learning communities. I discuss advantages and disadvantages of adopting a CCP in the design of constructivist learning environments.Téléchargements
Numéro
Rubrique
Licence
© Rocci Luppicini 2003
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Droits d’auteur
Les auteurs conservent le droit d'auteur et accordent le droit de la première publication de la revue avec le travail simultanément sous une licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale 4.0 International (CC-BY-NC 4.0) qui permet aux autres de partager le travail avec une reconnaissance de la paternité de l'œuvre et la publication initiale dans ce journal.