How people learn in an asynchronous online learning environment: The relationships between graduate students’ learning strategies and learning satisfaction | Comment apprennent les gens dans un environnement d’apprentissage en ligne asynchrone
DOI :
https://doi.org/10.21432/T24K7RMots-clés :
Online learning satisfaction, Learning strategies, Asynchronous online learning environments, Successful learningRésumé
The purpose of this study was to examine the relationships between learners’ learning strategies and learning satisfaction in an asynchronous online learning environment, in an attempt to shed some light on how people learn in an online learning environment. One hundred and sixteen graduate students who were taking online learning courses participated in this study. The result revealed that ‘metacognitive strategy’ and ‘time and study environment’ had positive correlations with learners’ satisfaction, while ‘help seeking’ had a negative correlation. The findings of a multiple regression analysis showed that ‘metacognitive strategy’ and ‘peer learning’ led to learners’ satisfaction in an online learning environment. The findings of this study contribute to a better understanding of how successful learning occurs in an online learning environment, and provide recommendations on designing an effective online learning. L’objet de cette étude était d’examiner les relations entre les stratégies d’apprentissage des apprenants et la satisfaction liée à l’apprentissage dans un environnement asynchrone d’apprentissage en ligne, dans le but de faire la lumière sur les façons dont les gens apprennent dans un environnement d’apprentissage en ligne. Cent seize étudiants aux cycles supérieurs qui suivaient des cours en ligne ont pris part à cette étude. Les résultats ont révélé que la « stratégie métacognitive » et « le moment et l’environnement pour l’étude » avaient des corrélations positives avec la satisfaction des apprenants, alors que « demander de l’aide » avait une corrélation négative. Les conclusions d’une analyse de régression multiple ont démontré que la « stratégie métacognitive » et « l’apprentissage entre pairs » avaient des corrélations positives avec la satisfaction des apprenants dans un environnement d’apprentissage en ligne. Les conclusions de cette étude contribuent à une meilleure compréhension des façons dont un apprentissage réussi se produit dans un environnement d’apprentissage en ligne et fournissent des recommandations sur la conception d’un apprentissage en ligne efficace.Téléchargements
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© Beomkyu Choi 2016
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