Metaphors of Ed Tech, 2022. By Martin Weller. Athabasca University Press. 192 pages. ISBN 9781771993500
DOI :
https://doi.org/10.21432/cjlt28490Mots-clés :
Ed Tech, Weller, learning technology, educational technologyRésumé
In Metaphors of Ed Tech, Martin Weller explores the field of learning technology in both the broadest and deepest senses. Weller chooses the application of metaphors as a method, and the resulting book reads more like an enjoyable set of ruminations than rigorous investigation. Weller has long employed metaphors and analogies on his blog, going back to 2006, and in this book he sets out to apply this “more playful aspect of thinking and writing about educational technology (ed tech)” across its practice and culture (p. 3).
Références
Weller, M. (2011). The Digital Scholar (Bloomsbury Academic).
Weller, M. (2014). The Battle for Open (Ubiquity Press).
Weller, M. (2020). 25 Years of Ed Tech (Athabasca University Press).
Weller, M. (2022). Metaphors of Ed Tech (Athabasca University Press).
Weller, M. et al. (2021). 25 Years of Ed Tech: The Serialized Audio Version. https://25years.opened.ca/
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
© Brian Lamb 2023
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale 4.0 International.
Droits d’auteur
Les auteurs conservent le droit d'auteur et accordent le droit de la première publication de la revue avec le travail simultanément sous une licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale 4.0 International (CC-BY-NC 4.0) qui permet aux autres de partager le travail avec une reconnaissance de la paternité de l'œuvre et la publication initiale dans ce journal.