Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • Page d'accueil
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Comité éditorial
    • Journal Sponsorship
    • Journal History
    • Coordonnées
  • Auteurs
    • Pour les auteurs
    • Soumissions
    • Catégories de textes
    • Politique des numéros spéciaux
    • Processus d’examen par les pairs
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. V29(3) Fall / automne, 2003

V29(3) Fall / automne, 2003

Publié-e: 2003-10-15

Articles

  • Constructivism, Education, Science, and Technology

    Moses A. Boudourides
    • HTML (English)
  • Analyse de la nature constructiviste d'une activité d'apprentissage collaboratif médié par les TIC

    Nancy Brousseau, Jesús Vázquez-Abad
    • HTML (English)
  • Social Capital in Virtual Learning Communities and Distributed Communities of Practice

    Ben Daniel, Richard A. Schwier, Gordon McCalla
    • HTML (English)
  • Using Activity Theory to Design Constructivist Online Learning Environments for Higher Order Thinking: A Retrospective Analysis

    Dirk Morrison
    • HTML (English)
  • Self-Regulated Inquiry with Networked Resources

    John C. Nesbit, Philip H. Winne
    • HTML (English)
  • Bridging Theory and Practice: Developing Guidelines to Facilitate the Design of Computer-based Learning Environments

    Lisa D. Young
    • HTML (English)
  • The Effects of Peer-Controlled or Moderated Online Collaboration on Group Problem Solving and Related Attitudes

    Ke Zhang, Kyle Peck
    • HTML (English)

Editorial

  • Editorial

    Diane P. Janes
    • HTML (English)

Revue de livres

  • Book Reviews / Revue de Livres

    Rick Kenny, Karen Belfer
    • HTML (English)

Research Report

  • Research Reports / Rapports de recherche

    Janet McCracken
    • HTML (English)

Langue

  • English
  • Français (Canada)

Les éditeurs

Martha Cleveland-Innes, Athabasca University, Canada

about

About

The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process.

CJLT is indexed in Scopus, Web of Science (ESCI), ERIC, DOAJ, Ulrichs, Google Scholar, EBSCO, and others.

submitelerts

cnie

University of Alberta Library Canadian Journal of Learning and Technology /
La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
| ISSN 1499-6685
Contact | Privacy Policy

À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.