Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • Page d'accueil
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Comité éditorial
    • Journal Sponsorship
    • Journal History
    • Coordonnées
  • Auteurs
    • Pour les auteurs
    • Soumissions
    • Catégories de textes
    • Politique des numéros spéciaux
    • Processus d’examen par les pairs
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. V23 (1) Spring / printemps, 1994

V23 (1) Spring / printemps, 1994

Publié-e: 1994-01-15

Articles

  • The Effect of Electronic Evaluation Tools on Types and Magnitudes of Learning

    Suzanne Daningburg, Richard F. Schmid
    • PDF (English)
  • Le vidéodisc et l’apprentissage: une recension des recherches

    Murielle Dalpé
    • PDF (English)
  • Analyses of the Instructional Motivation Needs of Adults

    Roy M. Bohlin, William D. Milheim
    • PDF (English)
  • A Proposed Model for the Systematic Design of Instructional Pictures

    Faye Wiesenberg, David Baine
    • PDF (English)

Revue de livres

  • A review of Messages, Meanings and Culture: Approaches to Communication Criticism

    Richard F. Lewis
    • PDF (English)
  • A review of Internet: Getting Started

    Diane P. Janes
    • PDF (English)

Microware Reviews

  • Creating Desktop Presentations with Astound

    Len Proctor
    • PDF (English)

Canadian Journal of Educational Communication (1982 – 2002)

  • View Entire Issue

    Editor, Mary F. Kennedy
    • PDF (English)

Langue

  • English
  • Français (Canada)

Les éditeurs

Martha Cleveland-Innes, Athabasca University, Canada

about

About

The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process.

CJLT is indexed in Scopus, Web of Science (ESCI), ERIC, DOAJ, Ulrichs, Google Scholar, EBSCO, and others.

submitelerts

cnie

University of Alberta Library Canadian Journal of Learning and Technology /
La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
| ISSN 1499-6685
Contact | Privacy Policy

À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.