Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • Page d'accueil
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Comité éditorial
    • Journal Sponsorship
    • Journal History
    • Coordonnées
  • Auteurs
    • Pour les auteurs
    • Soumissions
    • Catégories de textes
    • Politique des numéros spéciaux
    • Processus d’examen par les pairs
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. V17(2) Spring / printemps, 1988

V17(2) Spring / printemps, 1988

Publié-e: 1988-05-05

Articles

  • Strategies Pédagogiques de l’Aviseur Didactique ALMONDE

    Helene Beaulieu, Philippe Duchastel, Jacques Malouin, Danielle Dery
    • PDF (English)
  • Introductory Accounting on Distance University Education Via Television (DUET): A Comparative Evaluation

    Diana R. Carl, Bruce Densmore
    • PDF (English)
  • Independent Study Course Development Costs

    Clayton R. Wright
    • PDF (English)
  • Using Pilot Projects to Train Staff in Instructional Development Agencies: A Videotex Example

    Barbara Florini, Robert Pearson
    • PDF (English)

Revue de livres

  • A review of An Attributional Theory of Motivation and Emotion

    Gilles Carrier
    • PDF (English)
  • A review of Mass Communication in Canada

    Denis Hlynka
    • PDF (English)

Canadian Journal of Educational Communication (1982 – 2002)

  • View Entire Issue

    Editor, Robert M. Bernard
    • PDF (English)

Langue

  • English
  • Français (Canada)

Les éditeurs

Martha Cleveland-Innes, Athabasca University, Canada

about

About

The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process.

CJLT is indexed in Scopus, Web of Science (ESCI), ERIC, DOAJ, Ulrichs, Google Scholar, EBSCO, and others.

submitelerts

cnie

University of Alberta Library Canadian Journal of Learning and Technology /
La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
| ISSN 1499-6685
Contact | Privacy Policy

À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.