Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • Page d'accueil
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Comité éditorial
    • Journal Sponsorship
    • Journal History
    • Coordonnées
  • Auteurs
    • Pour les auteurs
    • Soumissions
    • Catégories de textes
    • Politique des numéros spéciaux
    • Processus d’examen par les pairs
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 14 No. 4 (1985)

Vol. 14 No. 4 (1985)

Publié-e: 1985-10-01

Numéro complet

  • PDF (English)

Editorial

  • Editorial: Educational Technology in the Twilight Zone

    Denis Hlynka
    • PDF (English)
  • President's Message

    Ed Crisp
    • PDF (English)

Articles

  • Some Effects of Logo With Emotionally Disturbed Children

    J. O. Michayluk, D. H. Saklofske
    • PDF (English)
  • UPDATE: Television and Children: A Bibliography

    Carmen Luke
    • PDF (English)
  • Microcomputers in the School Media Center

    Leonard Proctor
    • PDF (English)
  • Microcomputers and Cognitive Development: The Need for Research

    Lois Baron
    • PDF (English)

Revue de livres

  • Book Reviews

    Patricia Dolan Lewis
    • PDF (English)

Canadian Journal of Educational Communication (1982 – 2002)

  • Awards: AMTEC '85 Media Festival

    AMTEC Conference
    • PDF (English)
  • Media News

    Denis Hlynka
    • PDF (English)
  • From the Media Periodicals

    Richard Ellis
    • PDF (English)
  • Mediography: Media on Television and Children

    Nancy Lane
    • PDF (English)

Langue

  • English
  • Français (Canada)

Les éditeurs

Martha Cleveland-Innes, Athabasca University, Canada

about

About

The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process.

CJLT is indexed in Scopus, Web of Science (ESCI), ERIC, DOAJ, Ulrichs, Google Scholar, EBSCO, and others.

submitelerts

cnie

University of Alberta Library Canadian Journal of Learning and Technology /
La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
| ISSN 1499-6685
Contact | Privacy Policy

À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.