Science and math teachers as Instructional Designers: Linking ID to the ethic of caring
DOI:
https://doi.org/10.21432/T2HC73Abstract
In this exploratory inquiry into the nature of the relationship between systematic instructional design models and teachers’ planning practices and needs, the researchers conducted open-ended interviews with six teachers of science and math in order to discover how they conceptualized and practiced instructional design. The most important finding to emerge from this research was that, from the teachers’ perspective, caring must be a central component of any instructional design activity. Regardless of gender and grades taught, the teachers indicated that they need to be able to make instructional decisions based upon their caring relationships with individual learners. Les enseignant de sciences et mathématiques comme concepteurs pédagogiques: relier l’identité et l'éthique de la sollicitude Résumé : Dans cette enquête exploratoire de la nature de la relation entre les modèles systématiques de conception pédagogique et les besoins ainsi que la pratique de planification des enseignants, les chercheures ont effectué des entrevues ouvertes avec six enseignants de sciences et mathématiques afin de découvrir leurs représentations et leurs pratiques de la conception pédagogique. Le résultat le plus important émergent de cette enquête a été que selon la perspective des enseignants, la sollicitude se doit d’être une des composantes centrales de n’importe quelle activité de conception pédagogique. Indépendamment du genre et du niveau d’enseignement, les enseignants ont indiqué qu’ils doivent être en mesure de pouvoir faire des décisions pédagogiques en fonction de leurs relations empathiques avec les apprenant individuels.Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 Ellen Rose, Kate Tingley
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an International Creative Commons Attribution-NonCommercial License (CC-BY-NC 4.0) that allows others to share the work for non-commercial purposes, with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.