Introducing Backchannel Technology into a Large Undergraduate Course | Introduction d’une technologie d’arrière-plan dans un vaste cours de premier cycle
DOI:
https://doi.org/10.21432/T20S4FKeywords:
large lectures, teaching technology, growing class size, university teaching, backchannel, online classroom chatAbstract
Backchannel technology can be used to allow students in large lecture courses to communicate with each other and the instructor during the delivery of lecture content and class discussions. It can also be utilized by instructors to capture, summarize, and integrate student questions, ideas, and needs into course content both immediately and throughout the course. The authors integrated backchannel software in one of two sections of a course, leaving the other section as a control; combined, the two sections contained a total number of 871 students. Data was gathered comparing both groups using online surveys and semester grades; results showed that the section using backchannel software had higher class satisfaction and perception of engagement, used their mobile devices more for accessing class content, felt more comfortable participating in class discussions, and had a higher grade average than the section that did not. The authors also explore their own experiences of finding, integrating, and maintaining backchannel technology. La technologie d’arrière-plan peut permettre aux étudiants de grands cours magistraux de communiquer les uns avec les autres et avec l’instructeur durant le cours et les discussions en classe. Les instructeurs peuvent aussi l’utiliser pour saisir, résumer et intégrer les questions, idées et besoins des étudiants dans le contenu du cours, et ce, immédiatement et pendant toute la durée du cours. Les auteurs ont intégré un logiciel d’arrière-plan dans l’une des deux sections d’un cours, faisant de l’autre section son groupe témoin. Ensemble, les deux sections comprenaient 871 étudiants. Des données ont été recueillies pour comparer les deux groupes à l’aide de sondages en ligne et des notes du trimestre. Les résultats ont démontré que la section utilisant le logiciel d’arrière-plan avait une plus grande satisfaction et une meilleure perception de l’engagement, que ses étudiants se servaient de leurs appareils mobiles pour accéder à davantage de contenus, se sentaient plus à l’aise de prendre part aux discussions en classe et avaient une moyenne plus élevée que ceux du groupe qui n’avait pas accès au logiciel. Les auteurs explorent également leurs propres expériences pour trouver, intégrer et entretenir la technologie d’arrière-plan.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Ruth Neustifter, Tuuli Kukkonen, Claire Coulter, Samantha Landry
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an International Creative Commons Attribution-NonCommercial License (CC-BY-NC 4.0) that allows others to share the work for non-commercial purposes, with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.