CanCore: Metadata for Learning Objects
DOI :
https://doi.org/10.21432/T2930TRésumé
The vision of reusable digital learning resources or objects, made accessible through coordinated repository architectures and metadata technologies, has gained considerable attention within distance education and training communities. However, the pivotal role of metadata in this vision raises important and longstanding issues about classification, description and meaning. The purpose of this paper is to provide an overview of this vision, focusing specifically on issues of semantics. It will describe the CanCore Learning Object Metadata Application Profile as an important first step in addressing these issues in the context of the discovery, reuse and management of learning resources or objects.Téléchargements
Numéro
Rubrique
Licence
© Norm Friesen, Anthony Roberts, Sue Fisher 2002
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Droits d’auteur
Les auteurs conservent le droit d'auteur et accordent le droit de la première publication de la revue avec le travail simultanément sous une licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale 4.0 International (CC-BY-NC 4.0) qui permet aux autres de partager le travail avec une reconnaissance de la paternité de l'œuvre et la publication initiale dans ce journal.