25 ans d'Ed Tech, 2020. Par Martin Weller. Presse universitaire d'Athabasca.
DOI :
https://doi.org/10.21432/cjlt28166Résumé
Martin Weller’s 25 Years of Ed Tech is a necessary – and surprisingly fun! – review of the technologies, practices, pedagogies, and historical amnesias that have created (and plagued) the field of educational technologies for the last two and a half decades. In tracing the major technological developments, Weller also outlines the trends that shape these developments, and suggests some rules for good practice as we look towards a future where technology-enabled learning is almost certainly the norm, if not the default.
Références
Weller, M. (2020). 25 Years of Ed Tech. University of Athabasca Press.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
© Brenna Clarke Gray 2021
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale 4.0 International.
Droits d’auteur
Les auteurs conservent le droit d'auteur et accordent le droit de la première publication de la revue avec le travail simultanément sous une licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale 4.0 International (CC-BY-NC 4.0) qui permet aux autres de partager le travail avec une reconnaissance de la paternité de l'œuvre et la publication initiale dans ce journal.