Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • Page d'accueil
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Comité éditorial
    • Journal Sponsorship
    • Journal History
    • Coordonnées
  • Auteurs
    • Pour les auteurs
    • Soumissions
    • Catégories de textes
    • Politique des numéros spéciaux
    • Processus d’examen par les pairs
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 13 No. 1 (1984)

Vol. 13 No. 1 (1984)

Publié-e: 1984-01-01

Numéro complet

  • PDF (English)

Articles

  • Segment TV = Teacher Interest + Student Learning

    Richard L. Lewis
    • PDF (English)
  • Classroom Simulation Update: Can Technology Revive This Seldom Used Instructional Technique?

    Walt Buehning, Erv Schieman
    • PDF (English)
  • Children's Perception, Retention, and Preference of Asymmetrical Composition in Pictures

    Nikos Metallinos
    • PDF (English)
  • Fiction: Alligator

    James Michener
    • PDF (English)

Revue de livres

  • Book Reviews

    Patricia Dolan Lewis
    • PDF (English)
  • Microware Reviews

    Leonard F. Proctor
    • PDF (English)

Canadian Journal of Educational Communication (1982 – 2002)

  • Media News

    Joe Connor
    • PDF (English)
  • Computer News

    Rick Kenny
    • PDF (English)
  • From the Media Periodicals

    Patrick Wright
    • PDF (English)
  • Mediography: Media on Distance Education

    Nancy Lane
    • PDF (English)

Langue

  • English
  • Français (Canada)

Les éditeurs

Martha Cleveland-Innes, Athabasca University, Canada

about

About

The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process.

CJLT is indexed in Scopus, Web of Science (ESCI), ERIC, DOAJ, Ulrichs, Google Scholar, EBSCO, and others.

submitelerts

cnie

University of Alberta Library Canadian Journal of Learning and Technology /
La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
| ISSN 1499-6685
Contact | Privacy Policy

À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.