Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • Page d'accueil
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Comité éditorial
    • Journal Sponsorship
    • Journal History
    • Coordonnées
  • Auteurs
    • Pour les auteurs
    • Soumissions
    • Catégories de textes
    • Politique des numéros spéciaux
    • Processus d’examen par les pairs
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 14 No. 2 (1985)

Vol. 14 No. 2 (1985)

Publié-e: 1985-04-01

Numéro complet

  • PDF (English)

Editorial

  • Editorial: 29 Reasons Why You Should Attend the AMTEC '85 Conference in Calgary

    Denis Hlynka
    • PDF (English)

Articles

  • Major Field Techniques & Instruction Levels by Canadian Instructional Developers

    Tom Bennett
    • PDF (English)
  • A Consortium for Educational Audio Teleconferencing in British Columbia

    William Robertson, David Kaufman, June Landsburg, John Macleod, Arlene Zuckernick
    • PDF (English)
  • Preparing Personnel for School Media and Library Service Positions: Some Observations

    Marvin E. Duncan
    • PDF (English)

Revue de livres

  • Book Reviews

    Angelina T. Wong
    • PDF (English)
  • Microware Reviews

    Leonard Proctor
    • PDF (English)

Canadian Journal of Educational Communication (1982 – 2002)

  • Media News

    Denis Hlynka
    • PDF (English)
  • Mediography: Media on Communication

    Nancy Lane
    • PDF (English)
  • From the Media Periodicals

    Richard Ellis
    • PDF (English)

Langue

  • English
  • Français (Canada)

Les éditeurs

Martha Cleveland-Innes, Athabasca University, Canada

about

About

The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process.

CJLT is indexed in Scopus, Web of Science (ESCI), ERIC, DOAJ, Ulrichs, Google Scholar, EBSCO, and others.

submitelerts

cnie

University of Alberta Library Canadian Journal of Learning and Technology /
La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
| ISSN 1499-6685
Contact | Privacy Policy

À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.