Learning Analytics: Readiness and Rewards / L’analyse de l’apprentissage : état de préparation et récompenses
DOI:
https://doi.org/10.21432/T2J01BAbstract
This paper introduces the relatively new field of learning analytics, first by considering the relevant meanings of both “learning” and “analytics,” and then by looking at two main levels at which learning analytics can be or has been implemented in educational organizations. Although turnkey systems or modules are not yet available for review, specific technologies for analyzing online student activities have been implemented and piloted. As a result, this paper recommends an incremental approach to institutional preparedness. Ce rapport présente le domaine relativement nouveau de l’analyse de l’apprentissage en considérant d’abord la pertinence des deux termes “apprentissage” et “analyse”, puis en examinant les deux principaux niveaux auxquels l’analyse de l’apprentissage peut être ou a été mise en œuvre dans les organisations éducatives. Bien que des systèmes ou des modules « clés en main » intégrés ne puissent pas encore être examinés, des technologies spécifiques pour analyser les activités en ligne des étudiants ont été mises en place et testées. En conséquence, cet essai conseille en conclusion une approche progressive de préparation institutionnelle.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Norm Friesen
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an International Creative Commons Attribution-NonCommercial License (CC-BY-NC 4.0) that allows others to share the work for non-commercial purposes, with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.