Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • Page d'accueil
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Comité éditorial
    • Journal Sponsorship
    • Journal History
    • Coordonnées
  • Auteurs
    • Pour les auteurs
    • Soumissions
    • Catégories de textes
    • Politique des numéros spéciaux
    • Processus d’examen par les pairs
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. V27(3), 1999

V27(3), 1999

Publié-e: 1999-10-15

Articles

  • Web Design for Instruction: Research-Based Guidelines

    Bonnie Skaalid
    • PDF (English)
  • A “High-Wired” Balancing Act: Technological Change and Public Education in Canada

    Marita Moll, Heather-Jane Robertson
    • PDF (English)
  • La Latent Semantic Analysis et le Macro-Professeur: Exemple de l’intégration de l’intelligence artificielle à un système de tutorat intelligent

    Julien Mercier, Monique Brodeur
    • PDF (English)

Revue de livres

  • A review of Inventeering A Problem-Solving Approach to Teaching Technology Grades 1-8

    Paul Laing
    • PDF (English)

Canadian Journal of Educational Communication (1982 – 2002)

  • View Entire Issue

    Editor, Richard F. Lewis
    • PDF (English)

Langue

  • English
  • Français (Canada)

Les éditeurs

Martha Cleveland-Innes, Athabasca University, Canada

about

About

The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process.

CJLT is indexed in Scopus, Web of Science (ESCI), ERIC, DOAJ, Ulrichs, Google Scholar, EBSCO, and others.

submitelerts

cnie

University of Alberta Library Canadian Journal of Learning and Technology /
La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
| ISSN 1499-6685
Contact | Privacy Policy

À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.